Co se má stát?
Jarovská třída je dlouhodobě chystaná ulice, která propojí Žižkov směrem na východ k Českobrodské ulici a budoucímu Městskému okruhu. V koridoru bývalé železniční trati nabídne nové spojení nejen pro automobily, ale především pro veřejnou tramvajovou dopravu, pěší a cyklisty. Také má přispět k odlehčení dopravy z dnes přetížených komunikací.
Dopravně-urbanistická studie
Jarovská třída je řešena dopravně-urbanistickou studií, kterou pořídil IPR Praha dle zadání Rady hl. m. Prahy (usnesením č.1709 ze dne 24. 8. 2020). Na studii pracoval tým architektů, krajinných architektů a dopravních inženýrů (SATRA spol. s r.o., Mott MacDonald, JK ARCHITEKTI s r.o. a další specialisté).
Budoucí podoba Jarovské třídy se řešila ve spolupráci s místními aktéry, samosprávou a veřejností a návrh byl v rozpracované podobě představen v létě 2021 k připomínkám veřejnosti. Cílem bylo jim území a vznikající studii podrobně představit a prostřednictvím návazných participačních aktivit získat data, která byla předána zpracovateli studie. Požadavky a podněty veřejnosti posloužili k dopracování návrhu.
Finální návrh dopravně-urbanistickou studie si můžete prohlédnout zde:
Jarovská třída – dopravně-urbanistická studieZveřejněna studie je verzí z února 2022, kdy po řadě konzultací a projednávání došlo k vytvoření konsolidované a upravené verze materiálů, které byly prezentovány na podzim 2021 v CAMPu v rámci přednášky a diskuze na téma Žižkovské nádraží: druhý život? – Budoucnost dopravy. Záznam přednášky si můžete pustit na tomto odkazu. Prezentace z tohoto setkání najdete zde:
Prezentace: Dopravní záměry a vyhodnocení Prezentace: Jarovská třídaStudie doposud nebyla schválena Radou hlavního města Prahy, proto jde stále o pracovní verzi studie.
Studie bude dále sloužit jako podklad pro navazující projektovou dokumentaci pro získání územního rozhodnutí, kterému musí předcházet schválení změny územního plánu. Samotnou realizaci Jarovské třídy očekáváme v horizontu 5–10 let.