Zlepšení přístupu k informacím o územním plánování
Rada HMP schválila zadání veřejné zakázky pro vytvoření informačního systému územně plánovací dokumentace. Každá změna bude mít nově "vlastní CV" s veškerou dokumentací. Systém tak poprvé umožní přehlednou online publikaci této agendy.

Rada hlavního města Prahy tak reaguje na současnou neudržitelnou situaci. Územní plán byl od svého schválení dotčen více jak 2000 změnami a úpravami. Zároveň se neustále mění právní rámec (nový stavební zákon, novelizace, soudní rozhodnutí). To vše přispívá ke složitosti a obtížnosti agendy s negativním dopadem na transparentnost. Informace jsou dnes udržovány v podobě sdílených excelovských tabulek.
Cílem projektu je zajistit promyšlený způsob správy evidence veškeré dokumentace a definovat transparentní pracovní postupy pro Odbor územního plánu pomocí informačního systému.
"Důsledek pro občany hl. města Prahy je zcela zásadní: díky přehlednému online rozhraní dojde k převratnému zlepšení přístupu k informacím týkajícím se územního plánování. Informace jsou teoreticky přístupné již dnes, avšak ve složitých tabulkách se orientuje jen pár šťastlivců," řekl Tomáš Hudeček, primátor hl. m. Prahy.
You might also be interested in

Architects from Across Europe to Transform a Brownfield in the Heart of Prague. Florenc21 District to Offer Modern Housing, Offices, and Connect Karlín with New Town.

Prague Castle Announces Architectural Competition to Redesign Entrance Checkpoints.
