Metropolitní plán přináší rychlejší výstavbu významných plánovaných dopravních staveb
Prahu čekají zásadní výzvy, od výstavby metra D a Městského okruhu po nové tramvajové tratě a vysokorychlostní železnici. Metropolitní plán dopředu počítá s koridory klíčových projektů. Plán nezapomíná ani na cyklotrasy nebo pěší propojení. Jak to zapadá do celkové koncepce města? Téma rozebereme během debaty v Centru architektury a městského plánování (CAMP) už v úterý 11.11. od 19:00.
„Praha musí zohledňovat nejen dopravní propojenost samotného města, ale také propojení s celým metropolitním regionem a umožnit dojíždějícím, aby se mohli do centra pohodlně dostávat kolejovou dopravou. Metropolitní plán zohledňuje poměr mezi jednotlivými způsoby dopravy, a směřuje k posílení podílu veřejné dopravy pěší a cyklistické,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoj.
Koleje jako budoucnost. Metropolitní plán sází na metro, tramvaje i železnici
Veřejná doprava už dnes představuje přirozenou první volbu pro většinu Pražanů. Tramvajová síť se rozšíří do nových městských čtvrtí. Metro zůstává nejrychlejším a nejkapacitnějším prostředkem v hlavním městě. Zásadním projektem je stavba linky D, která spojí Písnici, Krč či Pankrác s centrem a odlehčí přetížené lince C. Významnou roli hraje železniční doprava. Metropolitní plán podporuje modernizaci železničního uzlu Praha.
„Praha musí rozvíjet všechny dopravní módy, aby nabídla široké spektrum přepravních možností a naplnila nároky narůstajícího počtu obyvatel a návštěvníků metropole i do dalších desetiletí. V Metropolitním plánu nacházíme oporu pro masivní rozvoj kolejové dopravy, a to především železniční, která je ze strany státu roky zanedbávána. Jako prioritu prosazujeme také rozvoj tzv. tramvajového okruhu, který v poměrně krátkém časovém období může navzájem propojit okrajové části města a přispět k rozvoji města krátkých vzdáleností s dostupnými službami v blízkosti bydliště,“ říká Jaromír Beránek, nominant na pozici náměstka primátora hl. m. Prahy pro dopravu.
„Podíl veřejné dopravy na přepravních výkonech je v evropském srovnání mimořádně vysoký, v tom je Praha unikátní. Metropolitní plán tuto výhodu rozvíjí a vytváří podmínky pro ještě lepší integraci a kapacitu sítě,“ doplňuje Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.
Kromě dopravy plán také stanovuje podmínky a požadavky pro zelenou infrastrukturu, technickou infrastrukturu nebo veřejnou vybavenost. Koncepce technické infrastruktury je založena na plynulém a bezporuchovém dodávání potřebných médií, které je schopné zvládat výpadky a krizové situace a nechává dostatečný prostor pro budoucí rozvoj. Veřejná vybavenost počítá s pokrytím města službami tak, aby byly splněny současné nároky na zvyšování kvality života Pražanů.
Více o plánu:
You might also be interested in
Two public hearings will help Prague residents get to know the draft Metropolitan Plan.
The Metropolitan Plan protects localities, viewsheds, and nature, and will enable faster development of housing and transport. Come to the “public preview” to learn more.