1. místo
Autorský tým
Artěl, spol. s r. o. / Olgoj Chorchoj, autorský tým: prof. MgA. Michal Froněk, prof. M.A. Jan Němeček, MgA. Aleš Kachlík, Ing. arch. Martin Klanica
Hodnocení komise: Z hlediska kvality designerského řešení se jedná o estetické, až poeticky výrazové řešení, které se svým designem, spojujícím tradici a současnost, dobře integruje do pražské atmosféry a kontextu. Projekt se vyvinul velmi přesvědčivým způsobem. Komplexnost modulové řady, vizuální přehlednost, celková variabilita řešení, vyzrálost designu a úroveň technického řešení jsou hlavními přednostmi návrhu. Pozitivně komise hodnotí navržený průchod skrz zastávkový přístřešek. Vzhledem k celkové propracovanosti a výrazu zastávkového přístřešku, zábradlí nepatrně designově a funkčně zaostává, účastník by mu měl věnovat více péče v dalších fázích projektu. Z hlediska komfortu užívání se jedná o nadstandardní řešení. Z hlediska variability řešení maximálně naplňuje zadavatelovy podmínky. I přesto, že je označení názvu zastávky stejně jako u některých návrhů skryto pod střechou, což vede ke snížení čitelnosti, umístěním dalších důležitých informací do horního pásu na celou šířku zastávky zajišťuje dostatečnou funkčnost. Z hlediska sériové výroby a celkové údržby je návrh nadstandardní. Z hlediska hospodárnosti hodnotí zadavatel pozitivně navržený způsob odvodnění přes okapničku, čištění střechy je bezproblémové. Kvalitní modulární systém zábradlí umožňuje lokální výměnu, problematicky se jeví kotvení do masivních základů z hlediska kolize se sítěmi. Hodnotící komise oceňuje osazení skel zábradlí do rámu, což snižuje riziko jejich poškození.
2. místo
Autorský tým
Studio Herrmann & Coufal
Návrh přirozeně splývá s Pražským prostředím, které je různorodé mnoha architektonickými styly. Hodí se do historické, moderní i panelové zástavby. Vyčnívá svou nenápadnou elegancí, přesto však na sebe příliš neupozorňuje. Návrh splňuje všechny nároky na funkce i normy. Hlavním cílem je služba obyvatelům i návštěvníkům Prahy. Je snadno vyrobitelný a lehce udržovatelný. Díky své modulárnosti a základním geometrickým tvarům je možné rozvinout přístřešek do dalších prvků veřejného prostoru. Potisk vytváří jednoduchou bodovou mřížku, přičemž jednotlivé elementy mohou být na různých zastávkách variantní podle typu lokality. Inspirace může vycházet z architektonických slohů, z významných osob, ze samotné lokality nebo z poezie atd. Výsledné řešení by vzniklo ve spolupráci s grafickým designérem. Potisk je venkovně stálá a mechanicky odolná černá UV barva, která se běžně používá na přístřešcích.
3. místo
Autorský tým
Divan design, s. r. o.
Anotace: S respektem k více než 120leté historii elektrifikace městské hromadné dopravy v Praze jsou zastávkový přístřešek, „zastávka“ i zábradlí pojaty jako urbánní entita současné informační real time dynamické sítě městské krajiny. Základní tvary jsou inspirovány původním vzhledem pražských přístřešků z doby prvorepublikového Československa i špičkovým designem 60. let. Jejich zpracování odpovídá aktuálním trendům ve veřejné dopravě. Přístřešek je navržen přímo pro hl. m. Praha. Během fáze studie byla reflektována specifika čitelná z jeho tvarové a prostorové různorodosti. Osobitý ráz hlavního města je patrný nejen ze samotné konstrukce, ale i z použité grafiky, která zrcadlí dominanty města Prahy.