Skip to main content
Zpracovatel finálního výstupu plánovacího procesu (např. vybrané architektonické studio) navrhne pracovní verzi projektu (koncepce revitalizace náměstí, strategického plánu apod.). Tento návrh bude vycházet jak z odborných analýz (Krok 3), tak z analýzy potřeb (Krok 6).

7.1 Popis a cíl

V následujícím kroku budete spolu se zpracovatelem prezentovat pracovní verzi projektu klíčovým aktérům a veřejnosti pro zpětnou vazbu. Již v tomto kroku však můžete zapojit klíčové aktéry do rozpracování návrhu, zejména pokud si zpracovatel není jistý jejich postojem. Může například požádat o konzultaci památkáře, Technickou správu komunikací, partnery z Magistrátu nebo ministerstva, která rozhodují o dotacích, a rovnou zohlednit jejich požadavky.

7.2 Odpovědné osoby

  • Zpracovatel návrhu
  • Koordinátor/ka participace / Specialst(k)a participativního plánování (asistence zpracovateli s participací)
  • Zadavatel (odbory MHMP nebo MČ, investor)
  • Klíčoví aktéři a partneři, které je vhodné zapojit i do tvorby návrhu (např. formou pracovní skupiny)

7.3 S kým konzultovat (dle potřeby)

  • Kancelář starosty/ky MČ
  • IPR (příslušná kancelář/sekce) - revize jednotlivých návrhů
  • Odbory MHMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
  • Organizace HMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
  • Správci (MČ, HMP)
  • Vlastníci
  • Klíčové místní instituce
  • Případně další (developeři, státní organizace, atd.)

7.4 Aktivity k úspěchu

 

A. Workshop nebo konzultace s klíčovými aktéry

Pokud se během zpracování návrhu ukáže, že by bylo užitečné prodiskutovat některé aspekty s klíčovými aktéry, neváhejte uspořádat společný workshop nebo konzultaci. Je vždy lepší návrh včas ověřit a doladit, a předejít tak nutnosti větších změn v následujícím kroku.

7.5 Výstupy

Výstupy se mohou lišit podle typu projektu. Doporučené:

Výstup 7: Návrh projektu

Např. studie, koncepce, plánu, strategie, programu apod.

7.6 Časové rozvržení 

Tvorba návrhu může být časově náročná - například u revitalizace náměstí nebo sídliště může trvat i několik měsíců. Doporučujeme na tvorbu návrhu vyhradit dostatek času, aby byl výsledek kvalitní a promyšlený.

7.7 Dejte si pozor

Nastavte si se zpracovatelem pravidelné kontrolní schůzky, kdy vám představí aktuální stav projektu. Po každém setkání zvažte, zda je potřeba návrh ještě konzultovat s klíčovými aktéry, než bude zveřejněn.

7.8 Komunikace

 

Komunikační cíl:

Informování o tom, kdy bude návrh hotový (zejména při zpožděních).

Komunikujte: 

→ Seznamte veřejnost s výstupy jednotlivých aktivit (např. uspořádání sousedských slavností).

→ Seznamte veřejnost s výstupy analýzy potřeb. 

→ Vysvětlete časový harmonogram jednotlivých akcí. Znázorněte, kde se nacházíte a jaký bude další postup. 

Komunikační nástroje: 

Využívejte všech komunikačních kanálů MČ: web MČ, sociální sítě, radniční zpravodaje, pražská média, letáky, plakáty, atd. Zapojte i další místní aktéry, zejména místní lokální “ambasadory”, aby i oni použili své komunikační kanály. 

7.9 Souběžné kroky

Krok 7 by měl probíhat samostatně, ale může se částečně překrývat s Krokem 8 v konzultování s klíčovými aktéry.