Skip to main content
Po dvou proběhlých fázích participace je důležité lidem ukázat, jak vypadá finální podoba projektu (územní studie, strategie, architektonické soutěže apod.). Veřejnost uvítá transparentní komunikaci, i kdyby návrh nevyhověl potřebám části uživatelů. Otevřenost je vždy lepší než ‘ticho po pěšině’.  

10.1 Popis a cíl

Tento krok uzavírá celou participaci – společně se zpracovatelem představíte místním obyvatelům a zapojeným aktérům finální podobu projektu. Forma prezentace záleží na typu projektu a vaší kreativitě – může to být výstava ve veřejném prostoru, participační stánek či kontejner, nebo třeba příloha v novinách městské části. Pokud máte čas, je skvělé uspořádat osobní setkání s místními a klíčovými aktéry, hlavně těmi, kteří s vámi připravovali projekt od začátku. Cílem je, aby se o podobě projektu dozvěděla co nejširší veřejnost. A nezapomeňte – prezentace finálního návrhu musí být součástí vašeho komunikačního plánu i rozpočtu, které jste nastavili v Kroku 5.

10.2 Odpovědné osoby

  • Zpracovatel návrhu
  • Koordinátor/ka participace / Specialst(k)a participativního plánování
  • Případně dodavatel participace

10.3 S kým konzultovat (dle potřeby)

  • IPR (odpovídající kancelář/sekce) - revize jednotlivých návrhů
  • Kancelář starosty/ky MČ
  • Kancelář participace IPR - podpora při plánování participačních aktivit
  • Odbory MHMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
  • Organizace HMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
  • Správci (MČ, HMP)
  • Vlastníci
  • Klíčové místní instituce
  • Případně další (developeři, státní organizace, atd.)

10.4 Aktivity k úspěchu

 

A. Aktualizace komunikačního plánu

Projděte si komunikační plán a upravte ho tak, aby odpovídal zkušenostem a zájmu veřejnosti z dosavadního průběhu projektu. Se zpracovatelem a komunikačním oddělením se dohodněte, jakou formou budete finální návrh prezentovat.

B. Prezentace finálního návrhu veřejnosti

Ve spolupráci se zpracovatelem připravte všechny aktivity spojené s prezentací návrhu ve veřejném prostoru nebo na komunitním setkání. Zvažte, jak bude vypadat grafika a tiskoviny, a nezapomeňte na potřebná povolení (např. na zábor pro umístění výstavních tabulí nebo participačního kontejneru), případně na objednání prostor či externích dodavatelů (na moderaci a facilitaci). Prezentace návrhu by měla být nejen informativní, ale také poutavá a zábavná.

10.5 Výstupy

Výstupy se mohou lišit podle typu projektu. Doporučené:

Výstup 10: Prezentace finálního návrhu 

Příklady prezentace, příklady finálního návrhu

10.6 Časové rozvržení

4 - 8 týdnů (s přípravou i 3 měsíce).

10.7 Dejte si pozor

Nezapomeňte si v rozpočtu projektu ponechat prostředky na finální prezentaci - výstavní panely a zábor, nebo pronájem prostor pro setkání a moderátora.

10.8 Komunikace

 

Komunikační cíl: 

Informování o finální podobě návrhu. 

Komunikujte:

→ Představte finální podobu návrhu. 

→ Průběžně informujte o průběhu přípravy projektové dokumentace, územním a stavebním řízení. 

→ Vysvětlujte pokud dojde ke změnám v návrhu, nebo ke změnám v harmonogramu stavby. 

Komunikační nástroje: 

Využívejte všech komunikačních kanálů MČ: web MČ, sociální sítě, radniční zpravodaje, pražská média, letáky, plakáty, atd. 

10.9 Souběžné kroky

Souběžně s Krokem 10 byl mělo již intenzivně probíhat plánování následné realizace (Krok 11).