Skip to main content
Během diskusí u kulatého stolu (Krok 2) jste spolu s aktéry rozhodli, jaké podkladové a technické analýzy budou potřeba pro přípravu zadání projektu. Může jít například o dendrologický průzkum, průzkum evapotranspirace, zjištění kvality podloží, analýzu noclehárenských možností pro lidi bez domova, inventuru mobiliáře nebo třeba demografickou analýzu. Také si určíte, kdo bude odpovědný za vypracování těchto materiálů, aby vše běželo hladce.

3.1 Popis a cíl:

Odborné podklady spolu s průzkumem potřeb (Krok 6) jsou základní stavební kameny pro návrh projektu. Některé podkladové analýzy nemusíte odkládat až po jednání kulatých stolů, můžete je objednat již dříve. Pokud je cílem projektu například úprava hospodaření s dešťovou vodou a revitalizace stromořadí, můžete rovnou objednat hydrogeologický průzkum, analýzu vsakování nebo dendrologický průzkum. Pokud jde o strategii udržitelného turismu, můžete už před kulatými stoly zadat monitoring pohybu turistů a analýzu ekonomického zdraví místních provozoven. Další analýzy objednáte následně poté, co vyplynou z jednání kulatých stolů.

3.2 Odpovědná osoba: 

Koordinátor/ka participace / Specialst(k)a participativního plánování

3.3 S kým konzultovat (dle potřeby):

  • Správci (MČ, HMP)
  • Vlastníci
  • Klíčové místní instituce
  • Kancelář starosty/ky MČ
  • IPR - kanceláře a osoby dle charakteru projektu (konzultace)
  • Kancelář participace IPR - podpora při plánování projektů (konzultace)
  • Odbory MHMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu (konzultace)
  • Organizace HMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu (konzultace)
  • Případně další (developeři, státní organizace, atd.)

3.4 Aktivity k úspěchu:

 

A. Seznam podkladových analýz a kdo je bude objednávat

Většinu podkladových analýz budou objednávat jednotlivé odbory MČ a partnerské organizace HMP. Například dendrologickou analýzu může objednat Odbor životního prostředí MČ, nebo i Odbor ochrany prostředí HMP - vše záleží na dohodě v rámci kulatých stolů (nebo následných diskusí).

B. Vypracování podkladových analýz a sdílení výstupů

Jakmile máte určeno, kdo co objednává, zadejte analýzy k vypracování vybraným dodavatelům. Nezapomeňte výstupy sdílet s klíčovými aktéry, aby byli všichni v obraze a mohli s vámi pokračovat v plánování projektu.

3.5 Výstupy:

Výstupy se mohou lišit podle typu projektu. Doporučené:  

Výstup 3A: Seznam podkladových analýz a odpovědné útvary (vzor ke stažení)

Výstup 3B: Odborné podkladové analýzy (příklad zadání)

3.6 Časové rozvržení (orientační):

Týdny - měsíce, podle typu projektu a množství požadovaných podkladů.

3.7 Dejte si pozor:

Nepodceňte přípravu, pečlivé plánování je klíč! Mějte jasně stanoveno, kdo je odpovědný za každou analýzu, jaký je harmonogram (od zadání přes výběr dodavatele až po předání první verze a finální analýzy) a jaké jsou celkové náklady.

3.8 Komunikace:

V tomto kroku komunikujete pouze s klíčovými aktéry. Širší komunikace s veřejností přijde v následujících krocích.

3.9 Souběžné kroky:

Analýzy mohou zabrat i několik měsíců. Zatímco odborníci pracují na podkladech, můžete paralelně začít s mapováním uživatelů a komunit (Krok 4). Zároveň můžete začít připravovat i nastavení podrobného procesního plánu (Krok 5) a průzkum potřeb (Krok 6).