Přejít na hlavní obsah

Na Žižkově vznikne nové propojení. „Jarovská třída“ spojí Malešickou a Českobrodskou ulici

Nákladové nádraží Žižkov je jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť. S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení zdejší dopravy. Z tohoto důvodu včera pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovská třída. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

 

Ilustrační obrázek aktuality

Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se na ulici Českobrodská pod Jarovem.

„Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká 1. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.

V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“ zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací).

„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ vysvětluje Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešické. Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové tratě Olšanská – Habrová.

„Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro budoucí čtvrť klíčové,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.

Urbanistická studie upřesní návrh vycházející z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.

 

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

IPR přiblížil práci urbanisty pomocí storytellingu. Za svůj počin získal mezinárodní ocenění

Ilustrační obrázek aktuality

Tři čtvrtiny Pražanů vnímají klimatickou změnu jako hrozbu. IPR zjišťoval, jak jsou lidé spokojeni se životem v Praze

Ilustrační obrázek aktuality

Do první fáze krajinářsko-urbanistické soutěže na Příměstský park Soutok postupují týmy z Evropy, Asie i Ameriky

Všechny články