Přejít na hlavní obsah

Zlepšení přístupu k informacím o územním plánování

Rada HMP schválila zadání veřejné zakázky pro vytvoření informačního systému územně plánovací dokumentace. Každá změna bude mít nově  "vlastní CV" s veškerou dokumentací. Systém tak poprvé umožní přehlednou online publikaci této agendy.

Ilustrační obrázek aktuality

Rada hlavního města Prahy tak reaguje na současnou neudržitelnou situaci. Územní plán byl od svého schválení dotčen více jak 2000 změnami a úpravami. Zároveň se neustále mění právní rámec (nový stavební zákon, novelizace, soudní rozhodnutí). To vše přispívá ke složitosti a obtížnosti agendy s negativním dopadem na transparentnost. Informace jsou dnes udržovány v podobě sdílených excelovských tabulek.

Cílem projektu je zajistit promyšlený způsob správy evidence veškeré dokumentace a definovat transparentní pracovní postupy pro Odbor územního plánu pomocí informačního systému.

"Důsledek pro občany hl. města Prahy je zcela zásadní: díky přehlednému online rozhraní dojde k převratnému zlepšení přístupu k informacím týkajícím se územního plánování. Informace jsou teoreticky přístupné již dnes, avšak ve složitých tabulkách se orientuje jen pár šťastlivců," řekl Tomáš Hudeček, primátor hl. m. Prahy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

V Praze opět narůstá počet Airbnb. Novela živnostenského zákona hlavnímu městu umožní jeho regulaci

Ilustrační obrázek aktuality

V Praze se staví! Hlavní město letos čeká zahájení výstavby veřejných projektů za desítky miliard

Ilustrační obrázek aktuality

3 roky Nakladatelství IPR Praha! Co má za sebou a co plánuje?

Všechny články