Přejít na hlavní obsah

Zlepšení přístupu k informacím o územním plánování

Rada HMP schválila zadání veřejné zakázky pro vytvoření informačního systému územně plánovací dokumentace. Každá změna bude mít nově  "vlastní CV" s veškerou dokumentací. Systém tak poprvé umožní přehlednou online publikaci této agendy.

Ilustrační obrázek aktuality

Rada hlavního města Prahy tak reaguje na současnou neudržitelnou situaci. Územní plán byl od svého schválení dotčen více jak 2000 změnami a úpravami. Zároveň se neustále mění právní rámec (nový stavební zákon, novelizace, soudní rozhodnutí). To vše přispívá ke složitosti a obtížnosti agendy s negativním dopadem na transparentnost. Informace jsou dnes udržovány v podobě sdílených excelovských tabulek.

Cílem projektu je zajistit promyšlený způsob správy evidence veškeré dokumentace a definovat transparentní pracovní postupy pro Odbor územního plánu pomocí informačního systému.

"Důsledek pro občany hl. města Prahy je zcela zásadní: díky přehlednému online rozhraní dojde k převratnému zlepšení přístupu k informacím týkajícím se územního plánování. Informace jsou teoreticky přístupné již dnes, avšak ve složitých tabulkách se orientuje jen pár šťastlivců," řekl Tomáš Hudeček, primátor hl. m. Prahy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Kolik má Praha městských bytů a kdo v nich bydlí? Nová analýza IPR odhaluje aktuální čísla

Ilustrační obrázek aktuality

Územní studie Letňany-Kbely bude doplněna o námětovou část

Ilustrační obrázek aktuality

Ondřej Boháč: Jak stát chrání veřejný zájem? Za kauzou Kasárna Karlín stojí nemožnost měst o sobě rozhodovat

Všechny články