Přejít na hlavní obsah

Smetanovo nábřeží bez aut ještě 28. 9., 5. 10. a 12. 10. Nábřeží žije!

Společný projekt Magistrátu hl. m. Prahy, Útvaru rozvoje města a iniciativy Auto*Mat Nábřeží žije! má za cíl prověřit možné řešení dopravně přetíženého Smetanova nábřeží a protilehlého malostranského břehu, vyvolat diskuzi o budoucím směřování centra Prahy. Tento záměr odsouhlasila Rada hlavního města Prahy, čímž potvrdila, že chce, aby se Praha vydala cestou západních metropolí, které zkvalitňují veřejné prostory dříve sloužící převážně dopravě. Pět kulturních sobot Nábřeží žije! na Smetanově nábřeží je prostorem pro aktivní zapojení všech Pražanů, ale i místních institucí a podniků.

Ilustrační obrázek aktuality

Záměr počítá s tím, že na Smetanově nábřeží dojde během pěti sobot od 14. 9. do 12. 10. k vytvoření pěší zóny ohraničené křižovatkou Smetanovo nábřeží/Národní třída a křižovatkou Křížovnická/Platnéřská.

Společným cílem je prověřit jak lze řešit problémy dopravně přetíženého nábřeží a protilehlého malostranského břehu. Vytvořením otevřeného debatního prostoru se zaměřením na otázky rozvoje Prahy a zlepšování správy města se také rozbíhá projekt Ladíme Prahu. Jeho snahou je zlepšit vztah Pražanů k veřejnému prostoru – naučit obyvatele veřejný prostor nejen užívat a sdílet, ale také se o něj starat.

Zapojte se do debaty o budoucnosti centra Prahy během místního plánovacího setkání v sobotu 28. 9. v prostorech Fakulty sociálních věd UK na Smetanově nábřeží. Plánování proběhne od 13:30 s širokou veřejností, od 14:45 s rezidenty Prahy 1 a od 16 hodin se zástupci místních zainteresovaných organizací. Setkání odborně garantují antropologické studio Anthropictures, Útvar rozvoje hlavního města Prahy a iniciativa Auto*Mat.

Více informací najdete na www.nabrezizije.cz

Objízdné trasy
Pro cesty do centra použijte kombinace MHD, chůze a kola. Pokud v tuto dobu budete muset jet přes Prahu autem, doporučujeme pro vaše pohododlí následující trasy. V každém případě - byť jste neplánovali jet přes Smetanovo nábřeží - vyhněte se Karmelitské ulici. Časově výhodnější je zvolit cestu Strahovským tunelem, protože v případě přetížení Malé Strany bude průjezd Karmelitskou ulicí policií operativně uzavírán, aby byl zajištěn hladký průjezd tramvají.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Novou podobu Florence navrhnou architekti z UNIT, A69 a MARKO&PLACEMAKERS. Vítězný návrh na proměnu pražské čtvrti vzešel z mezinárodní soutěže

Ilustrační obrázek aktuality

Nová tvář Florence. Tři finální návrhy na proměnu pražské čtvrti odhalí výstava v CAMPu

Ilustrační obrázek aktuality

Praha připraví krajinářskou studii Trojmezí. V území mezi Hostivaří a Záběhlicemi se uvažuje o biotopu i komunitní zahradě

Všechny články