Přejít na hlavní obsah

Radní Hudeček představil recept na uzdravení Bubnů

První náměstek primátora a radní pro územní rozvoj Tomáš Hudeček (TOP 09) oficiálně představil podkladovou studii, která by mohla vést ke kompletní revitalizaci dlouhá léta zanedbávané a jedné z největších rozvojových oblastí v Praze - Bubny – Zátory. Studie dává návod, jak v této lokalitě vyřešit svízelnou dopravní situaci, nekoncepční hromadnou dopravu a nedostatek veřejných prostor a mohla by tak být spouštěcím momentem pro potřebnou změnu územního plánu.
Ilustrační obrázek aktuality


Novou studii náměstek Hudeček veřejnosti poprvé představil společně s jejími autory a zástupci Útvaru rozvoje hlavního města Prahy (ÚRM) na veřejném setkání projektu Praha pro lidi. Setkání se zúčastnily desítky obyvatel, architektů a zastupitelů městské části Praha 7. „Bubny zabírají celou jednu pětinu území Holešovic a jejich význam je i v kontextu celého města nebývalý. Přesto se již řadu let nedaří tuto ránu zející v samotném srdci Holešovic zacelit a znovu oživit. Vzhledem k tomu, že zatím valná část odborníků i široké veřejnosti se se studií vesměs ztotožňuje, věřím, že jsme na dobré cestě Bubnům vdechnout nový život,“ okomentoval náměstek Hudeček práci architekta Víta Másla a dopravního inženýra Václava Maliny.

Území Bubny – Zátory leží mezi dolními Holešovicemi a Letnou. Místo toho, aby území bývalých železničních dílen obě lokality přirozeně propojovalo a stalo se přirozeným centrem celých Holešovic, jsou Bubny nepropustnou bariérou. K větší celistvosti a zároveň prostupnosti území mají podle studie přispět tři kroky: propojení urbanistické struktury, propojení zelených ploch a ucelený městský dopravní koncept. Klíčovou částí je právě doprava, která se zejména v Bubenské ulici vymkla jakékoliv kontrole a stále narůstá. „Lokalitou se v minulosti zabývala řada studií, ale každá vždy ztroskotala právě na snaze o funkční a uskutečnitelnou dopravní koncepci. Tato studie ale přichází s překvapivě logickými řešeními, která jsou efektivní a hlavně reálná,“ vysvětluje zástupce ředitele ÚRM Kamil Kubiš.

Oproti předchozím studiím například nepočítá s budováním tunelu v „Nové Bubenské“. Podle architektů je totiž možné tunelový komplex Blanka a magistrálu propojit povrchově. „Navrhujeme vznik dvou bulvárů, Argentinské a „Brazilské“ ulice, které budou nejen schopny zvládnout automobilovou dopravu, ale zároveň budou dostatečně prostupné pro pěší a cyklisty. Pro Bubenskou ulici i její okolí to bude citelná úleva,“ vysvětluje Máslo. „Prohlášení starosty Prahy 7, že se chce zachovat „demokraticky“ a vypsat referendum, jestli lidé tunel chtějí nebo ne, je naprosto scestné. Nejenže je to nejhorší možné řešení, ale navíc dobře ví, že na něj nejsou peníze,“ dodává Hudeček. Studie namísto stavby automobilového tunelu počítá s výstavbou severního vestibulu stanice metra Vltavská, novými cyklostezkami, dvěma tramvajovými tratěmi a modernizací železniční trati Praha – Kladno s připojením na Letiště Václava Havla.

Studie, kterou nechal zpracovat ÚRM, má sloužit jako podklad pro případnou celoměstsky významnou změnu územního plánu. „Se studií jsme již seznámili našeho koaličního partnera a na příštím zasedání zastupitelů se pak bude řešit případného pořízení změny územního plánu pro tuto oblast. Bude-li vůle zastupitelů, z Bubnů v horizontu zhruba tří let konečně vytvoříme místo k důstojnému životu,“ uzavírá Hudeček.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Štvanická lávka získala ocenění Víta Brandy za unikátní design i rychlejší a bezpečnější cestování

Ilustrační obrázek aktuality

Urbanistická studie představuje Hutě jako klidnou rezidenční čtvrť pro 13 000 lidí

Ilustrační obrázek aktuality

Mapová aplikace ukazuje, jak se obyvatelé Prahy pohybují v čase a prostoru

Všechny články