Přejít na hlavní obsah

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech

V listopadu 2019 byla schválena Radou hl. města Prahy aktualizovaná regulace pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech ve veřejném prostranství. Již v roce 2017 zmizely z Pražské památkové rezervace všechny reklamní nosiče a v dalších částech Prahy musí od počátku roku 2018 reklamy na sloupech plnit přísné regulace. Nová pravidla obsahují širší definici pojmu veřejná zeleň a současně zohledňují technické parametry sloupů.

→ Pravidla pro umisťování reklamy na sloupech

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech sjednocují velikost všech reklamních nosičů. Na sloupy je v současnosti možné umísťovat pouze tři typizované velikosti reklamy. Pravidla taktéž definují, jakým způsobem umísťovat reklamu, aby v městském prostředí působila méně rušivě.

Z některých pražských lokalit vymizela v loňském roce reklama na stožárech zcela. Kromě Pražské památkové rezervace se reklama nevyskytuje např. v parcích, na náplavkách, pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách. Zakázané jsou i reklamní nosiče v okolí křižovatek a v místech, kde by mohly bránit v rozhledu. V některých městských a vesnických památkových zónách, například v Nuslích, Dejvicích, Karlíně či Bubenči, se pak mohou vyskytovat pouze nejmenší formáty reklamy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Participace projektu Nový Hlavák je ukončena. Výstupy z ní byly předány k dopracování architektonické studie

Ilustrační obrázek aktuality

V Praze bude podle aktuální prognózy do roku 2050 žít až 1,97 milionu obyvatel. Bude nutný rozvoj veřejné infrastruktury a služeb

Ilustrační obrázek aktuality

Vítězné náměstí bude sloužit jako opravdové náměstí. Nové řešení odklání dopravu mimo jeho střed

Všechny články