Přejít na hlavní obsah

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech

V listopadu 2019 byla schválena Radou hl. města Prahy aktualizovaná regulace pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech ve veřejném prostranství. Již v roce 2017 zmizely z Pražské památkové rezervace všechny reklamní nosiče a v dalších částech Prahy musí od počátku roku 2018 reklamy na sloupech plnit přísné regulace. Nová pravidla obsahují širší definici pojmu veřejná zeleň a současně zohledňují technické parametry sloupů.

→ Pravidla pro umisťování reklamy na sloupech

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech sjednocují velikost všech reklamních nosičů. Na sloupy je v současnosti možné umísťovat pouze tři typizované velikosti reklamy. Pravidla taktéž definují, jakým způsobem umísťovat reklamu, aby v městském prostředí působila méně rušivě.

Z některých pražských lokalit vymizela v loňském roce reklama na stožárech zcela. Kromě Pražské památkové rezervace se reklama nevyskytuje např. v parcích, na náplavkách, pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách. Zakázané jsou i reklamní nosiče v okolí křižovatek a v místech, kde by mohly bránit v rozhledu. V některých městských a vesnických památkových zónách, například v Nuslích, Dejvicích, Karlíně či Bubenči, se pak mohou vyskytovat pouze nejmenší formáty reklamy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

IPR přiblížil práci urbanisty pomocí storytellingu. Za svůj počin získal mezinárodní ocenění

Ilustrační obrázek aktuality

Tři čtvrtiny Pražanů vnímají klimatickou změnu jako hrozbu. IPR zjišťoval, jak jsou lidé spokojeni se životem v Praze

Ilustrační obrázek aktuality

Do první fáze krajinářsko-urbanistické soutěže na Příměstský park Soutok postupují týmy z Evropy, Asie i Ameriky

Všechny články