Přejít na hlavní obsah

Větší spolupráce při výstavbě Smíchova. Klíčoví vlastníci zakládají spolek s hlavním městem

Na jednom z nejdůležitějších pražských brownfieldů začala již tento podzim první fáze výstavby projektu Smíchov City. Celou lokalitu ale čekají i další stavební záměry jako je rekonstrukce smíchovského nádraží, vznik záchytného parkoviště P+R či výstavba základní školy. Pro lepší sladění všech dalších kroků a rychlejší domluvu zakládají klíčoví vlastníci spolek, do kterého vstoupí hlavní město i městská část Praha 5. Díky tomu bude plánování v dlouhodobém horizontu snadnější.

Na celém území smíchovského brownfieldu dochází k mnoha interakcím mezi vlastníky, správci sítí, investory i provozovateli. Aby se lokalita rozvíjela, je nutné efektivně koordinovat jednotlivé projekty a dostatečně komunikovat, aby nedocházelo ke zbytečným prodlevám během jejich přípravy. Za tímto účelem vznikne nový spolek.

„Cílem spolku je vybudování nové moderní pražské čtvrti, s jejíž výstavbou je spojena koordinace všech projektů od různých investorů.  K tomu je třeba definovat hlavní úkoly jako je identifikace hlavních problémů v území či nastavení efektivní spolupráce mezi Prahou, městskou částí i klíčovými vlastníky,“ popisuje důvod vzniku spolku Petr Hlaváček, I. náměstek primátora.

Spolek bude založen společnostmi Sekyra Group a Českou spořitelnou NHQ, které vlastní největší část tohoto území. Vstupem hlavního města a městské části Prahy 5 do spolku bude posílena role Prahy z pohledu rozvoje, dopravy i dalších veřejných zájmů v této lokalitě, jako je například výstavba základní školy.

„Vítám snahu o koordinaci všech naplánovaných záměrů v této oblasti, která bude v příštích letech pravděpodobně nejdynamičtěji se rozvíjející lokalitou Prahy. Novou městskou čtvrť zde doplní významné dopravní stavby – moderní terminál Smíchov, který umožní provázání železnice, metra, tramvají a autobusů a nabídne i dostatečné kapacity pro auta v režimu záchytného parkování, rekonstruované tramvajové tratě a v širším pohledu také nový Dvorecký most. Nový spolek bude sloužit pro efektivní komunikaci mezi všemi aktéry z veřejného i soukromého sektoru,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Důležité je, že na rozvoji Smíchova panuje mezi všemi aktéry shoda. V území Smíchovského nádraží již proběhl proces změny územního plánu. Podkladová studie je taktéž schválena jak hlavním městem, městskou částí Praha 5 i vlastníky pozemků.

„Rozvoj brownfieldů je pro město klíčový. Koordinace veškerých projektů pomůže rychlejší a kvalitnější výstavbě nejenom bytových domů, ale například i Terminálu Smíchov, který bude pro Prahu důležitým dopravním uzlem. Z přípravy Smíchova se tak můžeme inspirovat i při rozvoji dalších lokalit jako jsou Bubny či Nákladové nádraží Žižkov,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.   

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

IPR přiblížil práci urbanisty pomocí storytellingu. Za svůj počin získal mezinárodní ocenění

Ilustrační obrázek aktuality

Tři čtvrtiny Pražanů vnímají klimatickou změnu jako hrozbu. IPR zjišťoval, jak jsou lidé spokojeni se životem v Praze

Ilustrační obrázek aktuality

Do první fáze krajinářsko-urbanistické soutěže na Příměstský park Soutok postupují týmy z Evropy, Asie i Ameriky

Všechny články