Přejít na hlavní obsah

Další krok krozvoji lokalit v okolí Metra D. Na pozemcích v blízkosti plánovaných stanic se bude moci stavět

Rada hl. m. Prahy dnes rozhodla o zrušení stavební uzávěry na pozemcích, kudy povede linka metra D. V úseku Pankrác – Depo Písnice se tak odstraní další překážka, která bránila ve výstavbě a rozvoji budoucích stanic nové linky pražského metra.
Ilustrační obrázek aktuality

Stavební uzávěra v lokalitách od Pankráce po Písnici byla ustanovena již v roce 2001 a kromě malých úprav, která nevyžadovala stavební povolení, zde nebylo možné stavět. Na základě dlouhých a složitých jednáních byly uzavřeny dohody mezi vlastníky pozemků, Dopravním podnikem a hl. městem Prahou, rovněž došlo k upřesnění trasy metra D změnou územního plánu a stavební uzávěra tak již postrádá smysl.

V rámci pokračující přípravy realizace stavby metra D byly uzavřeny dohody s vlastníky pozemků ve stavbou dotčených lokalitách Nemocnice Krč a Nádraží Krč a připravují se další v lokalitách Libuš, Písnice a Depo Písnice, kde se také předpokládá městský rozvoj. Příkladem jsou již hotové urbanistické studie pro lokalitu Libuš či Písnici,“ doplňuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora.

Součástí těchto dohod je, a předpokládá se, že i bude, závazek Prahy na zrušení stavební uzávěry, která v současnosti blokuje stavební rozvoj dotčených lokalit.

Stavba metra D je dostatečně chráněná uzavřenými dohodami a platným územním rozhodnutím. Proto je možné část stavební uzávěry zrušit. S přihlédnutím k době, která je potřebná pro projednání, můžeme předpokládat, že do doby, než bude předmětná stavební uzávěra zrušena, bude vydáno pravomocné stavební povolení a bude zahájena stavba trasy první fáze metra D,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Již v dubnu byla Zastupitelstvem hl. m. Prahy vydaná změna územního plánu, kterou byla upřesněna trasa Metra D včetně stanic, vestibulů a depa v rozsahu úseku Pankrác – Depo Písnice. Tato změna, se týká právě i okolí budoucích stanic.

Změna územního plánu a sejmutí stavební uzávěry pomůže Praze nejenom z pohledu dopravy, ale také bydlení a služeb. Na okolí stanic Libuš i Písnice jsou již hotové urbanistické studie, podle kterých se můžou tyto lokality rozvíjet,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

IPR přiblížil práci urbanisty pomocí storytellingu. Za svůj počin získal mezinárodní ocenění

Ilustrační obrázek aktuality

Tři čtvrtiny Pražanů vnímají klimatickou změnu jako hrozbu. IPR zjišťoval, jak jsou lidé spokojeni se životem v Praze

Ilustrační obrázek aktuality

Do první fáze krajinářsko-urbanistické soutěže na Příměstský park Soutok postupují týmy z Evropy, Asie i Ameriky

Všechny články