Přejít na hlavní obsah

Další krok krozvoji lokalit v okolí Metra D. Na pozemcích v blízkosti plánovaných stanic se bude moci stavět

Rada hl. m. Prahy dnes rozhodla o zrušení stavební uzávěry na pozemcích, kudy povede linka metra D. V úseku Pankrác – Depo Písnice se tak odstraní další překážka, která bránila ve výstavbě a rozvoji budoucích stanic nové linky pražského metra.
Ilustrační obrázek aktuality

Stavební uzávěra v lokalitách od Pankráce po Písnici byla ustanovena již v roce 2001 a kromě malých úprav, která nevyžadovala stavební povolení, zde nebylo možné stavět. Na základě dlouhých a složitých jednáních byly uzavřeny dohody mezi vlastníky pozemků, Dopravním podnikem a hl. městem Prahou, rovněž došlo k upřesnění trasy metra D změnou územního plánu a stavební uzávěra tak již postrádá smysl.

V rámci pokračující přípravy realizace stavby metra D byly uzavřeny dohody s vlastníky pozemků ve stavbou dotčených lokalitách Nemocnice Krč a Nádraží Krč a připravují se další v lokalitách Libuš, Písnice a Depo Písnice, kde se také předpokládá městský rozvoj. Příkladem jsou již hotové urbanistické studie pro lokalitu Libuš či Písnici,“ doplňuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora.

Součástí těchto dohod je, a předpokládá se, že i bude, závazek Prahy na zrušení stavební uzávěry, která v současnosti blokuje stavební rozvoj dotčených lokalit.

Stavba metra D je dostatečně chráněná uzavřenými dohodami a platným územním rozhodnutím. Proto je možné část stavební uzávěry zrušit. S přihlédnutím k době, která je potřebná pro projednání, můžeme předpokládat, že do doby, než bude předmětná stavební uzávěra zrušena, bude vydáno pravomocné stavební povolení a bude zahájena stavba trasy první fáze metra D,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Již v dubnu byla Zastupitelstvem hl. m. Prahy vydaná změna územního plánu, kterou byla upřesněna trasa Metra D včetně stanic, vestibulů a depa v rozsahu úseku Pankrác – Depo Písnice. Tato změna, se týká právě i okolí budoucích stanic.

Změna územního plánu a sejmutí stavební uzávěry pomůže Praze nejenom z pohledu dopravy, ale také bydlení a služeb. Na okolí stanic Libuš i Písnice jsou již hotové urbanistické studie, podle kterých se můžou tyto lokality rozvíjet,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Štvanická lávka získala ocenění Víta Brandy za unikátní design i rychlejší a bezpečnější cestování

Ilustrační obrázek aktuality

Urbanistická studie představuje Hutě jako klidnou rezidenční čtvrť pro 13 000 lidí

Ilustrační obrázek aktuality

Mapová aplikace ukazuje, jak se obyvatelé Prahy pohybují v čase a prostoru

Všechny články