Krok 07 - Tvorba návrhu
7.1 Popis a cíl
V následujícím kroku budete spolu se zpracovatelem prezentovat pracovní verzi projektu klíčovým aktérům a veřejnosti pro zpětnou vazbu. Již v tomto kroku však můžete zapojit klíčové aktéry do rozpracování návrhu, zejména pokud si zpracovatel není jistý jejich postojem. Může například požádat o konzultaci památkáře, Technickou správu komunikací, partnery z Magistrátu nebo ministerstva, která rozhodují o dotacích, a rovnou zohlednit jejich požadavky.
7.2 Odpovědné osoby
- Zpracovatel návrhu
- Koordinátor/ka participace / Specialst(k)a participativního plánování (asistence zpracovateli s participací)
- Zadavatel (odbory MHMP nebo MČ, investor)
- Klíčoví aktéři a partneři, které je vhodné zapojit i do tvorby návrhu (např. formou pracovní skupiny)
7.3 S kým konzultovat (dle potřeby)
- Kancelář starosty/ky MČ
- IPR (příslušná kancelář/sekce) - revize jednotlivých návrhů
- Odbory MHMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
- Organizace HMP - kanceláře a osoby dle charakteru projektu
- Správci (MČ, HMP)
- Vlastníci
- Klíčové místní instituce
- Případně další (developeři, státní organizace, atd.)
7.4 Aktivity k úspěchu
A. Workshop nebo konzultace s klíčovými aktéry
Pokud se během zpracování návrhu ukáže, že by bylo užitečné prodiskutovat některé aspekty s klíčovými aktéry, neváhejte uspořádat společný workshop nebo konzultaci. Je vždy lepší návrh včas ověřit a doladit, a předejít tak nutnosti větších změn v následujícím kroku.
7.5 Výstupy
Výstupy se mohou lišit podle typu projektu. Doporučené:
Výstup 7: Návrh projektu
Např. studie, koncepce, plánu, strategie, programu apod.
7.6 Časové rozvržení
Tvorba návrhu může být časově náročná - například u revitalizace náměstí nebo sídliště může trvat i několik měsíců. Doporučujeme na tvorbu návrhu vyhradit dostatek času, aby byl výsledek kvalitní a promyšlený.
7.7 Dejte si pozor
Nastavte si se zpracovatelem pravidelné kontrolní schůzky, kdy vám představí aktuální stav projektu. Po každém setkání zvažte, zda je potřeba návrh ještě konzultovat s klíčovými aktéry, než bude zveřejněn.
7.8 Komunikace
Komunikační cíl:
Informování o tom, kdy bude návrh hotový (zejména při zpožděních).
Komunikujte:
→ Seznamte veřejnost s výstupy jednotlivých aktivit (např. uspořádání sousedských slavností).
→ Seznamte veřejnost s výstupy analýzy potřeb.
→ Vysvětlete časový harmonogram jednotlivých akcí. Znázorněte, kde se nacházíte a jaký bude další postup.
Komunikační nástroje:
Využívejte všech komunikačních kanálů MČ: web MČ, sociální sítě, radniční zpravodaje, pražská média, letáky, plakáty, atd. Zapojte i další místní aktéry, zejména místní lokální “ambasadory”, aby i oni použili své komunikační kanály.
7.9 Souběžné kroky
Krok 7 by měl probíhat samostatně, ale může se částečně překrývat s Krokem 8 v konzultování s klíčovými aktéry.