Přejít na hlavní obsah

První úsek trasy metra D by se mohl začít stavět od stanice Pankrác v roce 2017

Pražští radní včera projednali výstavbu prvního úseku trasy metra D mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice a schválili záměr výstavby trasy metra I.D. Zároveň schválili zařazení projektu do Operačního programu Doprava 2014 - 2020, ve kterém chce Praha získat na výstavbu dotaci z Evropské unie.

Ilustrační obrázek aktuality

„Vzhledem k současné ekonomické situaci jsme s maximálně úsporným přístupem k návrhu a realizaci tohoto projektu zvažovali varianty výstavby. Pro definitivní rozhodnutí ještě zpracujeme finanční harmonogram výstavby v členění na očekávané cizí zdroje a dopady do rozpočtu hlavního města Prahy,“ uvedl radní hl. m. Prahy Jiří Pařízek.

O kompatibilitě trasy metra D s dosavadními trasami A, B, C rozhodla Rada hl. m. Prahy v prosinci loňského roku, v současné době je zpracována dokumentace pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Byl vydán kladný posudek vlivu stavby na životní prostředí a je zpracována dokumentace pro územní řízení v rozsahu trasy Depo Písnice – Náměstí Míru. Územní řízení právě probíhá.

Podle propočtů (úroveň cen rok 2011) představují náklady na výstavbu v nejlevnější variantě 24,69 miliardy korun a následné roční provozní náklady přes 330 milionů korun.

Předběžný harmonogram dalšího postupu přípravy a výstavby trasy I.D metra v rozsahu Pankrác – Depo Písnice předpokládá, že by vlastní výstavba této trasy mohla začít v roce 2017 a v roce 2022 by mohla být uvedena do provozu.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Kolik má Praha městských bytů a kdo v nich bydlí? Nová analýza IPR odhaluje aktuální čísla

Ilustrační obrázek aktuality

Územní studie Letňany-Kbely bude doplněna o námětovou část

Ilustrační obrázek aktuality

Ondřej Boháč: Jak stát chrání veřejný zájem? Za kauzou Kasárna Karlín stojí nemožnost měst o sobě rozhodovat

Všechny články