Přejít na hlavní obsah

Vyjádření IPR k polyfunkčnímu objektu na Letné

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) reaguje na zavádějící informace týkající se polyfunkčního projektu v sousedství stadionu Sparty, uvedené v médiích.

Ilustrační obrázek aktuality

Polyfunkční budova vedle stadionu Sparty je umístěna v lokalitě, která nabízí dostatečnou dopravní kapacitu. V Obchod je jedním ze základních důvodů vzniku měst, do města ze své podstaty patří a není správné jej umisťovat na periferii Prahy.

Letenská pláň je koncipovaná jako volné prostranství a má mít ohraničenou a srozumitelnou urbanistickou formu. Navrhovaná budova dotvoří severní hranu letenského parku a zároveň otevře veřejnosti dosud nepřístupnou oblast soukromého areálu, který AC Sparta Praha z hygienických důvodů nevyužívá – vedle služeb bude vybudována veřejně průchozí ulice mezi stadionem a polyfunkčním domem, která nově propojí třídu Milady Horákové a ulici Nad Královskou oborou.

IPR Praha v roli účastníka řízení aktivně s investorem o podobě projektu komunikoval. Výsledkem debat s investorem je výrazná úprava studie. Vjezd zásobování byl původně umístěn z ulice Milady Horákové. Po dohodě s investorem byly zásobovací rampy přemístěny mezi polyfunkční dům a stadion Sparty do nové boční ulice kolmé na třídu Milady Horákové. Tento krok umožní řešit parter tak, aby umožňoval živý kontakt mezi ulicí a interiérem. Dokumentace domu zde počítá se vchodem do prodejen, gastronomických provozoven i do dalších prostor domu.

IPR Praha také v průběhu řízení přesvědčil investora k zapojení prostor pro ubytování. Aktuální verze umisťuje ubytování do třech horních podlaží.

Budova je umístěna v těsné návaznosti na Městský okruh, což minimalizuje vliv na zatížení Letné dopravou.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Reakce na aktuální zápis Nové odbavovací haly (NOH) hlavního nádraží v Praze jako kulturní památky do katalogu NPÚ

Ilustrační obrázek aktuality

Dánští architekti promění pražské hlavní nádraží na Šťastný Hlavák

Ilustrační obrázek aktuality

Výtoňský most musí být tříkolejný, studie spolku Nebourat obsahuje závažné chyby

Všechny články