Podmíněnost staveb
Podmíněnost se uplatňuje zároveň s ostatními regulativy územního plánu, lze ji měnit pouze změnou územního plánu.
V Územním plánu sídelního útvaru hl. m. Prahy jsou vymezeny následující lokality podmíněnosti staveb:
1) Výstavba Západního města ve vyznačeném území je možná až po vybudování chybějícího úseku uličního propojení Jeremiášovy ulice s mimoúrovňovou křižovatkou Rozvadovská spojka – Řevnická - nové ulice s pracovním názvem „V 71 - část“.
2) Uvedení křižovatky na dálnici D1 v prostoru Újezd / Šeberov do provozu je možné za předpokladu, že bude bezprostředně realizována komunikace mezi touto křižovatkou a Jesenicí.
3) Další výstavba v katastrálním území Stodůlky, Třebonice, tj. v prostoru Shopping Park Praha - Třebonice jižně od Rozvadovské spojky, je možná až po realizaci dostatečně kapacitní návazné komunikační sítě v daném území, jmenovitě pak těchto staveb:
a) napojení ulice Na Radosti na Pražský (silniční) okruh
b) spojka ul. Řevnická – Západní město
c) větev V 71 – část
d) větev V 72 – část
e) MÚK Řevnická – Rozvadovská spojka včetně kolektorových komunikací podél Rozvadovské spojky a napojení větve V 73 na MÚK.
4) Transformace panelárny WOLF, Holešovice je podmíněna rekultivací celého území mezi Vltavou a železničním tělesem a realizací veřejně prospěšné stavby pro sport a rekreaci v ploše rekreace.
5) Nová zástavba podél ul. Podchýšské na části pozemku p. č. 370/5 v k. ú. Cholupice je z hlediska odkanalizování podmíněna připojením oblasti Cholupic na kanalizační sběrač A2 v Komořanech.
6) Nová zástavba mezi ul. Přátelství – V Kuťatech je z hlediska odkanalizování podmíněna připojením čerpací stanice Uhříněves IV v ul. Františka Diviše do kanalizačního sběrače G6 v povodí ÚČOV. Z hlediska zásobování vodou je nová zástavba podmíněna vybudováním nadřazeného přivaděče DN 800 a DN 1000 z vodojemu Jesenice II.
7) Nová zástavba mezi ul. Mladoboleslavská - Trabantská je podmíněna zajištěním ČOV s dostatečnou kapacitou (dostavbou a rekonstrukcí ČOV Kbely).
8) Nová zástavba na území „Odkolek“ je podmíněna dořešením dopravního napojení revitalizovaného areálu do celkové dopravní struktury lokality. Jedná se o vyřešení dopravního napojení (zkapacitnění křižovatky) ul. Vysočanské (Jandovy) a ul. Ke Klíčovu a U Vinných sklepů.
9) Realizace zástavby za Národním muzeem (na překrytí části jižního zhlaví kolejiště Hlavního nádraží v místech, kde se železnice napojuje na Vinohradské tunely) je s ohledem na bezprostřední vazbu předmětné plochy k cílovému dopravnímu řešení severojižní magistrály (SJM) a limitním prostorovým i technickým podmínkám na rozhraní obou staveb možná až po realizaci veřejně prospěšné stavby 77/DK/1 Praha 1 - úprava severojižní magistrály v úseku mezi Hlavním nádražím a nám. I. P. Pavlova a 77/DK/2 Praha 2 - úprava severojižní magistrály v úseku mezi Hlavním nádražím a nám. I. P. Pavlova.
Výstavba v předmětném území je nadále podmíněna pěší prostupností území, resp. parteru zástavby a návazností na pěší cesty z Mánesovy ul., Španělské ul. a Vinohradské ul. směrem k Václavskému náměstí, objektu Státní opery a k objektu Hlavního nádraží a realizací pěší trasy souběžně s vozovkou ulice Legerovy k Hlavnímu nádraží.
Konkrétní technické řešení zástavby je dále časově podmíněno stabilizací názoru na uspořádání jižního zhlaví Hlavního nádraží v souvislosti s přestavbou železničního uzlu Praha.
10) Přestavba nádraží Smíchov: Realizace zástavby ve vymezeném území v k. ú. Smíchov je podmíněna:
a) stabilizací trasy „Nové spojení – II. etapa“,
b) průkazem vzájemné koordinace staveb, která zaručí možnost následné realizace železniční stavby „Nové spojení - II. etapa“ bez výrazného zvýšení její realizační náročnosti; tímto průkazem se rozumí návrh prostorového řešení obou staveb v podrobnosti a na projektové úrovni postihující vzájemné vlivy, podmínky a nároky v realizační fázi výstavby i v její finální podobě postihnutelné na úrovni podrobné odborné studie.
11) Realizace dopravního napojení území Roztyl do křižovatky Jižní spojka – 5. května bude možná v plném rozsahu po zprovoznění stavby č. 511 Pražského okruhu (tj. úseku Běchovice – D1) a koordinováno s návrhem humanizace přilehlého úseku severojižní magistrály (ul. 5. května) v úseku Kačerov – Spořilov. Výstavba v území mezi stanicí metra Roztyly a MÚK Jižní spojka - 5. května nesmí zkomplikovat provozní situaci v ulici Tomíčkova a Ryšavého.